Search

Facebook aduce reclamele in VR pe Oculus Quest

Facebook a anuntat ca dupa ce au facut o serie de teste pe aplicatia mobila Oculus Quest, au intrat in etapa urmatoare - testarea de reclame pe headseturile de realitate virtuala.

Primele experimente cu reclame in VR vor fi facute prin aplicatia Blaston, dar in curand si alti developeri vor avea insertii comerciale in experientele lor.


Oculus Quest si Facebook nu sunt singurii care au ales calea reclamelor in VR, HTC a lansat Vive Ads pentru Viveport inca din 2017, insa nu se stie clar daca si ce fel de reclame au rulat pentru ca headsetul a avut un reach destul de limitat.


In schimb, Oculus Quest, desi Facebook nu ofera cifre oficiale, este cel mai bine vandut headset de realitate virtuala, la un pret competitiv. Nu are nevoie de un PC pentru a rula aplicatii, iar pentru cateva sute de dolar, 300 mai exact, utilizatorul are acces din prima la o tehnologie de ultima generatie si experiente calitative.

Spre deosebire de reclamele obisinuite pe care le vedem in cadrul aplicatiilor de pe telefon sau laptop, in cazul celor de realitate virtuala, acesta nu ne vor scoate pur si simplu din experienta si nici nu o vor intrerupe, pentru a nu strica feeligul realitatii virtuale, ci vor fi incluse in experienta virtuala. Evident, interactiunea cu acestea si pasii urmati de utilizator (daca alege sa faca click pe reclama, daca o inchide, daca merge mai departe in procesul de achizitie) vor fi urmariti de Facebook pentru a veni pe viitor cu continut relevant. Nu e cu nimic mai special decat procesul de tracking prin care trec ad-urile obisnuite, dar Facebook a simtit nevoia sa precizeze ca nu vor fi intruzivi in urmarirea utilizatorului.


De altfel, reclamele sunt gandite pentru a aduce bani in plus dezvoltatorului, dar si pentru a sustine crearea de produse de realitatea virtuala - fizice sau jocuri - care sa ajunga la un public din ce in ce mai larg. E un pas urmator de asteptat pentru o asemenea platforma, mai ales ca Oculus Quest a devenit rapid un headset foarte popular, fiind printre cele mai bine vandute si in topul utilizarilor in cadrul experientelor de realitate virtuala.

1 view0 comments